You want + Follow ? or back ♥ Home ?
Refresh.
Awesome ! <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1483339761022235002\x26blogName\x3dLe-Confession\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://stopstandingtheredear.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://stopstandingtheredear.blogspot.com/\x26vt\x3d5274152185633464441', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Perjalanan menuju kematangan telah bermula.
09 December 2012 // 2:32 AM //

401343_380678832023876_1015034401_n_large



Assalamualaikum.

Sigh.. hey there little fella. Guess what, saya baru je tamat SIJIL PELAJARAN MALAYSIA pada dua minggu lepas. Now, baru saya sedar yang saya bukan lagi budak sekolah yang suka pakai baju comot-comot, melompat macam budak tadika, ponteng sana sini. I'm just a big girl who need to independent by herself without a helping from parents and family anymore. 

WHAT? independent? how I could be, since saya kecil sampai besar all what I do I'll always depend on my mom, yeahh, my mom will be my teachers,friend,helper, and futher more saya kangg sorang je anak perempuan dalam keluarga, anak sulung pulak tu. Saya mesti kena belajar berdikari. maksud saya bukan selama ni saya tak berdikari but, sometimes there's a parents stay at my back always and feed me like I'm still a kid. For sure, I'll always be like that.

Ingat tak waktu kita kecil dulu, "Mak, nak duit RM1.00 ringgit","Abah, nak itu nak ini nak itu nak ini" guess what, kita selalu je mintak-mintak,tadah tangan,buat muka comel sampai rasa nak terjang je *bajet comel. Kita tak pernah fikirkan betapa susahnya seorang ayah/mak nak mencari rezeki RM0.10  sen tu setiap hari. Tu baru RM0.10 sen. Kita selalu mintak dan tak pernah fikir. Sigh.. susahnya nak mencari duit.

Now, saya akan merasa betapa payahnya mencari rezeki untuk menampung kehidupan tanpa sebarang pertolongan daripada kedua-dua ibu bapa saya. Dah tiga hari saya keluar masuk keluar masuk kedai. Weh,terpaksa tebalkan muka buat muka seposen demi mencari duit tau tak? Haa, skrang baru rasa betapa payahnya nak hidup. Perbezaannya saya dah rasa bahawa saya memang seorang remaja yang sudah dewasa dan bebas daripada kepompongan kebudak-budakkan. By the way, tipu lah kan perangai saya bajet matang.

Actually kan orang tak kisah mane kalau kita neh still berperangai kebudak-budakkan sebab in our age around (16-19) kita masih remaja yang begitu naif, Sebenarnya susah nak cari seseorang yang berfikiran matang dalam usia belasan tahun, tapi tak susah sebenarnya nak jadi seorang yang matangpada usia belasan tahun. Apa kau ingat yang umur 20'an tu semuanya matang lah? Bukan semuanya matang, cuma sebilangan je.

Nur Syaza Syazwanie bt Arsad, awak akan meniti kehidupan yang lebih panjang dah awak harus berhenti daripada berfikiran seperti kanak-kanak ribena yang sangat riang. Awak boleh bersikap seperti kanak-kanak tapi jangan one day orang hantar awak dekat pusat jagaan kanak-kanak ehh? Tolong pandai kontrol sikit. Hewhew..hari khamis minggu neh dah start interview kerja, dia nak tengok aku mampu bekerja dengan baik ke tak. "Ya Allah, berikan lah hambamu kekuatan untuk menempuh kehidupan mu yang penuh ranjau ini, sesungguhnya kepada-Mu ku bermohon"

p/s:  Semoga perjalanan hidup ku berjalan dengan lancar..
Assalamualaikum


«- OLD // | NEW -»